zondag 17 augustus 2014

New York

Lieve allemaal,
Het is zondag en ik kan zeggen dat ik veilig ben aangekomen in New York City! Helaas kan ik dat niet over mijn bagage... Ik doe er alles aan om deze zo snel mogelijk terug te krijgen, maar dat duurt even. Verder heb ik het hier erg naar mijn zin. Samen met 3 andere Nederlandse meisjes en een begeleider vloog ik van Amsterdam naar Londen en daarvandaan met 37 europeanen (Noren, Zweden, Denen, Zwitsers, een italiaans meisje en een spaans meisje) en de rest van onze begeleiders naar New York.
Hele aardige mensen. In het begin trokken de mensen met dezelfde moedertaal erg naar elkaar toe en was Engels niet de meest gesproken taal, maar gelukkig is dat nu erg verbeterd. Deze week verblijven we op de campus van College of New Rochelle. Hier deel ik een kamer met 2 andere meisjes (1 uit Denemarken en 1 uit Zweden). De campus is geweldig; ze hebben zelfs een starbucks! Verder hebben we Baseball gespeeld op een echt Amerikaans veld. Dit was totaal anders dan ik "gewend" was en daarom ook erg leuk. Gisteren zijn we Manhattan in gegaan (het centrum van New York). Hier hebben we gereden over times square, central Parc bezocht, 9/11 memorial bewonderd en natuurlijk geshopt in NoHo en SoHo (Noord Housten street en Zuid Housten street. Housten spreek je niet uit zoals de stad in Texas, maar zoals het er staat.) In de avond keken we 21 jump street (een film over 2 politie agenten die undercover gaan in high school). Nu is het tijd om te ontbijten, dus ik vertel later meer.
Liefs,
Valerie

2 opmerkingen: