zondag 20 juli 2014

Introductie

Ik ben Valerie Eikema, 15 jaar  oud. Deze zomer, 14 augustus 2014,  vertrek ik voor een jaar naar de Verenigde Staten van Amerika. Hier zal ik in El Paso, een grote stad (670,000 inwoners) in Texas,  high school gaan volgen. Momenteel woon ik in het Gelderse dorp Varsseveld met mijn ouders en 3 zusjes en volg tweetalig(Nederlands en Engels) VWO  op het Ulenhof college in Doetinchem.
Zolang als ik me kan herinneren heb ik er van gedroomd ooit naar Amerika te gaan; ik wilde er zelfs wel wonen. Afgelopen herfst kwam mijn moeder met het idee om me aan te melden bij een organisatie die het mogelijk maakt voor jongeren om een jaar high school te volgen. Wat een kans! 
Veel papierwerk en enkele bijeenkomsten later kan ik met zekerheid zeggen dat dit ook echt gaat gebeuren. Ik heb er onwijs veel zin in! 
Tijdens mijn stay in de USA verblijf ik bij een so called host family (gast gezin), spannend natuurlijk. 
Een host moeder, vader en hun kinderen (15 & 17). 
Voor ik aankom in El Paso ga ik eerst op introductie week naar New York! Hier zal ik kennis maken met lotgenoten van over de hele wereld (en sightseeing natuurlijk). 

Nog iets meer dan 3 weken te gaan!

Liefs, 
Valerie 

Als je vragen hebt, laat een reactie achter 🇺🇸

11 opmerkingen:

  1. Margot Wolsink24 juli 2014 om 13:15

    varsseveld swag yo :D hoevaak ga je wat posten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo vaak als er nieuws is om te delen

      Verwijderen
    2. Karin Gelinck & Daniel Eikema27 juli 2014 om 18:10

      Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
  2. Karin Gelinck & Daniel Eikema27 juli 2014 om 18:29

    Lieve Valerie, ook wij zien uit naar je avontuur in Amerika.
    Wij hopen dat het je zal brengen waar je al jaren vol van zit.
    Dat het iets wordt waar je de rest van je leven met warme herinneringen aan terugdenkt. Liefs papa en mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Valérie, wij wensen je een hele fijn tijd toe in the USA. En je begint in New York... prachtige start. Geniet ervan en maak d'r een mooi jaar van.
    Groetjes, Gemma & Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marian en Hennie.4 augustus 2014 om 10:37

    Hallo Valérie, kleine meisjes worden groot!
    Je zei altijd, als ik later in Amerika zit.........
    Nu ga je dan echt voor een jaar. Veel geluk daar en geniet ervan . Maak maar mooie foto's dan kunnen wij volgend jaar al het moois zien.
    Wij wensen je een fijne tijd in EL PASO.
    Veel liefs Marian en Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel succes in de USA.
    Ik ben benieuwd naar je verhalen.

    Groeten Hugo en Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Valerie , poging nummer drie, ik ben niet zo handig met computers!

    Hier vanuit de nietige achterhoek, de best wishes aan de nieuwe wereldburger in El Paso
    super dat je de grote stap hebt gemaakt en een avontuur in amerika bent aangegaan,
    alle geluk en wijsheid toegewenst vanuit Lichtenvoorde Holland

    groeten Paul, Diana en kids

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey! Je kent me niet maar ik ben nieuw op het Ulenhof College en ken Jolieke enzo een beetje en zij vertelde me dat je high school volgde in Amerika. Ik wil dat misschien ook doen, dus hierbij: Met welke organisatie ben jij gegaan?? Ik hoop dat je antwoord en dat je heel veel plezier hebt.

    BeantwoordenVerwijderen