zaterdag 13 september 2014

Eerste maand in de USA

Lieve allemaal,
De afgelopen tijd heb ik zoveel meegemaakt dat ik nauwelijks tijd had om m'n blog te updaten!
Ik ben inmiddels al een maand van huis en 3 weken hier in El Paso (wat gaat de tijd snel!). Ik voel me hier al helemaal thuis.
De tweede week van school ging nog sneller dan de eerste week :o Ik wist de weg, had mensen om mee te praten en leuke klassen. De klassen hier zijn echt een lager niveau dan ik gewend was. Opzich is dit voor mij best fijn, want zo heb ik meer tijd voor leuke dingen! Ik heb ook meer leuke vakken dan de normale leerling omdat ik geen punten hoef te halen. Je hebt wel AP(advanced placement) vakken voor gevorderde leerlingen, maar dit schijnt weer redelijk moeilijk te zijn. De school heeft trouwens een (best strenge) dresscode: broeken, rokken, jurken minimaal knielengte, schouders bedekt, geen gaten in je broek etc. en met deze temperaturen (30 graden) kan dat best wel warm zijn! Verder hebben ze hier elke vrijdag spirit dag: een dag waarop je gekleed gaat volgens het thema van die dag (vorige week was tweeling dag en deze week iets met het leger). In deze tweede week van school heb ik in het theater lesuur gedanst! We hebben een jazz nummer van de musical Chicago ingestudeerd en opgevoerd voor de rest van de leerlingen die theater doen. Tijdens het koor les uur oefenden we voor het optreden op 9/11 (de herdenking van de terroristische aanslag). Dat optreden was dus gisteren! Samen met 95 andere koorleden zongen we voor de school het Amerikaanse volkslied, God bless America en Battle hymn of the Republic.
Verder ben ik lid geworden van de Musical Theater club (gefocust op musical producties) en de Drama club op school. Ik kan niet goed uitleggen wat de drama club doet, maar zodra we activiteiten ondernemen zal ik het noemen haha. Echt super leuk hoe clubs met school verbonden zijn, zo kun je heel makkelijk socializen.
Verder zijn ik, Vivian(mijn host sister) en Ignacio (mijn host dad) naar een feest geweest bij Utep, de universiteit van Texas. Dit feest werd gegeven vanwege hun eerste football wedstrijd van het jaar. Super leuk! Met football bedoel ik trouwens American football, geen voetbal.
Ohja! Vivian en ik hebben ook een berg beklommen. Wat een mooie zonsondergang heeft El Paso.
Over een half uur gaan ik, Vivian en een paar vrienden naar de football wedstrijd op school!
Zoiets zouden Nederlandse middelbare scholen ook moeten hebben.

I'll write more soon.

Liefs Valerie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten